skip to Main Content
Έλσα Ανδριανού

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1967. Αποφοίτησε από το Κλασικό Λύκειο της Σχολής Αναβρύτων και εν συνεχεία από το Τμήμα Ιστορίας – Αρχαιολογίας και το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Έχει κάνει τη διασκευή και δραματουργική επεξεργασία ενός ευρέος φάσματος, τόσο θεατρικών, όσο και κλασικών μη θεατρικών έργων (Έμποροι των Εθνών του Αλ. Παπαδιαμάντη, Ερωτόκριτος του Β. Κορνάρου, Ιλιάδα, του Ομήρου, Διαβολιάδα του Μ. Μπουλγκάκοφ, Θάλαμος αρ. 6 του Τσέχωφ, Ο Ευτυχισμένος πρίγκιπας του Ό. Ουάιλντ, Δαιμονισμένοι του Φ.Μ. Ντοστογιέφσκι, Ακυβέρνητες Πολιτείες – Νυχτερίδα του Στρατή Τσίρκα, Μικρές ιστορίες για αγρίους του Μπερνάρ Φριό, Ο άνθρωπος που γελά του Βικτόρ Ουγκό, Ο Πύργος του Φραντς Κάφκα, Μεθυσμένη Πολιτεία του Σωτήρη Πατατζή, Ο Ποπολάρος του Γρ. Ξενόπουλου, Το Τέλος της μικρής μας πόλης – Ο Τάφος του Δ. Χατζή, Μαύρο Νερό της Ελφρίντε Γιέλινεκ, Berlin – Alexanderplatz του Άλ. Ντέμπλιν, Μαντάμ Μποβαρύ του Γκυστάβ Φλωμπέρ, κ.ά).

Επίσης, έχει κάνει μεταφράσεις για το θέατρο (Τρωάδες του Ευριπίδη, Ο Γάμος του Φίγκαρο του Μπoμαρσέ, τα χορικά του Οιδίποδος τυράννου του Σοφοκλή, Πέρσες του Αισχύλου, Οι Δούλες του Ζ. Ζενέ, Συμφορά από το πολύ μυαλό του. Αλ. Γκριμπογέντοφ), έχει γράψει λιμπρέτα (Ο άνθρωπος που γελά & Ήρα του Θ. Αμπαζή, Ο αέρας της Ελλάδας του Γ. Τσοντάκη), ενώ το 2023 ανέβηκε στο Θέατρο Τέχνης το πρωτότυπο έργο της 154 Bertha.

Ως δραματολόγος, διασκευάστρια και μεταφράστρια έχει συνεργαστεί με σημαντικούς σκηνοθέτες (Θοδωρής Αμπαζής, Στάθης Λιβαθινός, Τσέζαρις Γκραουζίνις, Άρης Τρουπάκης, Μαρία Σαββίδου, Σταμάτης Φασουλής, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, Λίλλυ Μελεμέ, Γιολάντα Μαρκοπούλου, Ορέστης Τάτσης, κ.ά.), καθώς και διάφορους οργανισμούς (Εθνικό Θέατρο, Σ.Γ.Τ. Ιδρύματος Ωνάση, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Φεστιβάλ Επιδαύρου, Θέατρο Vakhtangov, Θέατρο Τέχνης, Ομάδα Θεάτρου ΟΠΕRA, Εθνική Λυρική Σκηνή, Θέατρο οδού Κυκλάδων, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων, κ.ά.)

Διετέλεσε Αναπληρώτρια Διευθύντρια (2015-2016) και Διευθύντρια Σπουδών (2016-2019) της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου.
Σήμερα είναι Σύμβουλος Σπουδών στη Δραματική Σχολή «Δήλος».

Από το 1997 διδάσκει Δραματολογία και Ιστορία Θεάτρου σε δραματικές σχολές («Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας» του Γιώργου Κιμούλη, Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης, «Δήλος» της Δήμητρας Χατούπη, Δραματική Σχολή ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, Δραματική Σχολή Εθνικού Θεάτρου, Δραματική Σχολή Πέτρας, Δραματική Σχολή Δήμου Αγ. Βαρβάρας «Ιάκωβος Καμπανέλλης»), καθώς και σε σχετικά σεμινάρια.

Επίσης, έχει εργαστεί ως θεατρολόγος, στην ομάδα τεκμηρίωσης και στο σχεδιασμό της ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων, στο Κέντρο Έρευνας και Πρακτικών Εφαρμογών Αρχαίου Ελληνικού Δράματος «Δεσμοί», καθώς και για το Γ΄ Πρόγραμμα και την ΕΤ1.

Ως κριτικός θεάτρου κατείχε τη μόνιμη στήλη στην Ακρόπολη (1998-2000) και στο λογοτεχνικό περιοδικό Η Λέξη (1999-2011), ενώ κείμενά της έχουν δημοσιευτεί σε διάφορα έντυπα (Περίτεχνο, Το Δέντρο, Επτά Ημέρες της Καθημερινής, Πόρφυρας, Περίπλους, Επίλογος, Κάπα, Διαβάζω, Επτανησιακά φύλλα, Ελευθεροτυπία, κ.ά.) και θεατρικά προγράμματα (Φεστιβάλ Αθηνών, Φεστιβάλ Θεατρικών Μονολόγων Πολιτιστικής Ολυμπιάδας, κ.ά).

Έχει συμμετάσχει ως συγγραφέας, επιμελήτρια ή μέλος της συντακτικής ομάδας σε διάφορες εκδόσεις (Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο, Ε.Α.Π. – 2001, Επίδαυρος – Το Αρχαίο Θέατρο, οι Παραστάσεις, εκδ. Μίλητος, Εκπαιδευτική Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια, Εκδοτική Αθηνών, Patrice Pavis, Λεξικό του θεάτρου, Εκδ. GUTENBERG, Χριστίνα Τσίγκου, Το πρόσωπο, ο λόγος και η σκηνή- Με τις «Ευτυχισμένες μέρες» του Σάμιουελ Μπέκετ, Εκδ. Καστανιώτη, Κώστας Γεωργουσόπουλος, Παγκόσμιο Θέατρο, 1 – Από το Μένανδρο στον Ίψεν, 2 – Από τον Στρίντμπεργκ και τον Τσέχωφ στον Πιραντέλλο και τον Μπρεχτ, 3 – Από τον Μίλλερ στον Μύλλερ, Εκδ. Πατάκη, Έλληνες σκηνογράφοι και αρχαίο δράμα, ΥΠ.ΠΟ. – Τ.Θ.Σ., κ.ά).

Έχει λάβει μέρος σε θεατρολογικά συμπόσια, παρουσιάσεις θεατρολογικών βιβλίων και συναφών θεμάτων και υπήρξε μέλος της επιτροπής των Βραβείων Κάρολος Κουν και της Ένωσης Ελλήνων Μουσικών και Θεατρικών Κριτικών (2010), καθώς και της Επιτροπής του Βραβείου «Ελευθερία Σαπουντζή» (2005, 2007).

Back To Top
Search